Organizacja pracy
- Od godz. 7.00 do godz. 15.30- budynek ul. Mariacka 28
- Od godz. 6.30 do godz. 16.00 - budynek ul. Piłsudskiego 25
- od godz. 8.00 do godz. 13.00 - realizacja bezpłatnej podstawy programowej
Prosimy o przyprowadzanie dzieci do godz. 8.30
śniadanie - godz.8.45 | obiad - godz.11.45 | podwieczorek - godz.13.30 |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPACH
3- i 4- LATKÓW
6.30 - 8.00 | Swobodne zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Inicjowanie i kierowanie zabawami dzieci, ustalenie najważniejszych zasad i zwyczajów obowiązujących w zabawie. Gromadzenie spostrzeżeń o dziecku, praca indywidualna z dzieckiem. |
8.00 - 8.30 | Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa. |
8.30 - 8.45 | Doskonalenie czynności samoobsługowych ( czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania).Sprawdzenie obecności. |
8.45 - 9.15 | Śniadanie |
9.15 - 9.20 | Zabiegi higieniczne po śniadaniu, przygotowanie sali do zajęć. |
9.20 - 9.40 | Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego. |
9.40 - 9.55 | Zestaw zabaw ruchowych. |
9.55 - 10.15 | Zabiegi higieniczne.Przygotowanie do wyjścia na powietrze. |
10.15 - 11.30 | Zabawy na powietrzu lub w sali, spacery o charakterze kontaktów dzieci z otoczeniem przyrodniczym, społecznym i technicznym. Gry i zabawy organizowane oraz inspirowane przez dzieci. |
11.30 - 11.45 | Przygotowanie do obiadu - zabiegi higieniczne |
11.45 - 12.15 | Obiad |
12.15 - 12.25 | Przygotowanie do odpoczynku poobiedniego. |
12.25 - 13.25 | Odpoczynek poobiedni. |
13.25 - 13.30 | Przygotowanie do podwieczorku |
13.30 - 14.00 | Podwieczorek |
14.00 - 16.00 | Zabawy zorganizowane lub dowolne w sali lub na powietrzu, zabawy wynikające z zainteresowań dzieci. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPACH
5- i 6- LATKÓW
6.30 - 8.00 |
|
8.00-8.30 | Indywidualne rozmowy z rodzicami. Przypomnienie i utrwalenie poprzez np. zabawę dydaktyczną wiadomości i umiejętności zdobytych dnia poprzedniego. Prowadzenie zabaw integrujących grupę, wprowadzenie w tematykę dnia. Ćwiczenia poranne. |
8.30 -8.45 | Przygotowanie do śniadania. Mycie rąk, sprawdzenie obecności. |
8.45-9.15 | Śniadanie |
9.15-9.20 | Zabiegi higieniczne po śniadaniu, przygotowanie sali do zajęć. |
9.20-9.50 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia umuzykalniające. |
9.50-10.05 | Zabawy ruchowe. |
10.05-10.35 | Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową. |
10.35-11.40 | Zabawy dydaktyczne, ruchowe, tematyczne, zabawy taneczne, ruchowe ze śpiewem. Spacery i wycieczki o charakterze kontaktów dzieci z otoczeniem przyrodniczym, społecznym i technicznym. Zabawy na powietrzu. |
11.40-11.45 | Przygotowanie do obiadu - zabiegi higieniczne. |
11.45-12.15 | Obiad |
12.15-12.25 | Sprzątanie po obiedzie, zabiegi higieniczne. |
12.25-13.25 | Odpoczynek, relaksacja, słuchanie bajek literackich i muzycznych. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne. |
13.25-13.30 | Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne. |
13.30-14.00 | Podwieczorek |
14.00-16.00 | Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe. Zabawy ruchowe, czytanie literatury dziecięcej. Zabawy dowolne, czynności porządkowe. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. |
- Utworzono: wtorek, 28, luty 2012 22:38